We can choose our friends, but we can’t choose our relations.



Parents and friends
We can choose our friends, but we can’t choose our relations. That doesn’t mean, though, that members of our family can’t also be our friends. 


Many children have such a good relationship with their parents that they see them as friends. Of course, when you’re a teenager, you’ll have arguments with your parents. There will be times when you don’t get on very well with them. That’s only natural. There will be times when you want to be independent and solve your problems by yourself. You’ll also let your parents down sometimes. After all, nobody’s perfect and we all make mistakes. But your parents understand that. And as you grow up and become an adult, you’ll probably realise you have lots of things in common with your mum and dad and become even more closer to them.


Bố mẹ và bạn bè
Chúng ta có thể chọn bạn mà chơi, nhưng chúng ta không thể chọn được mối quan hệ. Điều đó không khẳng định, mặc dù vậy, rằng các thành viên trong gia đình của chúng ta không thể đồng thời là bạn của chúng ta. Rất nhiều đứa trẻ có mối quan hệ tốt với bố mẹ của chúng và chúng coi họ như những người bạn. Biết rằng, khi chúng ta còn ở tuổi thiếu niên, chúng ta thường hay cãi lại bố mẹ. Sẽ có những lúc bạn không hòa thuận với họ. Điều đó là tự nhiên. Sẽ có những lúc bạn muốn độc lập và tự giải quyết những khó khăn của mình. Bạn thỉnh thoảng sẽ làm bố mẹ thất vọng. Rốt cuộc, không ai hoàn hảo và chúng ta đều mắc sai lầm. Nhưng bố mẹ bạn hiểu điều đó. Và khi bạn lớn lên, trưởng thành, bạn hầu như chắc chắn sẽ nhận ra rằng bạn có rất nhiều điểm giống bố mẹ và trở nên ngày một gần gũi với họ hơn.

6 comments: